Hur nogranna är ni med era stövlar egentligen?..

Är du den pedantiska som putsar både innan och efter ridning, eller är du den som skjuter upp putsningen av stövlarna så länge som möjligt?
 
Jag är en blandning av båda, putsar nog varannan gång (mest för att det är så kladdigt i paddocken nu ;) ) men idag gjorde jag en grovrengöring!
 
 
 
 
Satte mig nämligen och rengjorde något som jag tror många missar/skiter i; dragkedjan!
 
Handen på hjärtat- när rengjorde du den senast eller du har kanske aldrig gjort det?
 
Det är så här enkelt och kommer ge era stövlar några mer år att leva: Offra en tandborste, blöt den och gnugga. Har du olja för dragkedjor så använder du den efteråt. SIMPLE AS THAT!
 
Nu har jag kanske räddat några stövlars liv, känns bra- tackar som frågar! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0