Blev det sommar helt plötsligt?

Idag har två hästar blivit motionerade i sommarvärmen! Först ut var lilla Bimman som fick öva på galoppfattningar i båda varven när jag tömkörde, där är reaktionen lite loj, men det var iförsig varmt ute. Hon tuffade på som vanligt och sökte sig hela tiden så fort man tog tömmen. Hade varit spännande ifall Malin (hennes ägare) kunnat rida nu efter jag haft henne denna veckan och känt på henne, men hon kommer inte hem ännu och i helgen är det "skifte" i ansvarsområderna :P Väldigt bestämd fuxdam som har framtiden för sig! :) Sedan blev det ridning av Scotland i kvällssolen och han var pigg och glad som möjligt! Han har även slutat ge mig så skeptiska blickar och känner mig mer accepterad av den speciella herren ;) Han skötte sig superbra och jag övade ställningar, lite öppna och mycket serpentiner för att komma åt honom ordentligt och få han att koncentrera sig på jobbet :) Fick han även väldigt fin i galoppen, stundtals är han ruskigt fin! Han ger en jättebra känsla när man rider! Nu ska jag kolla in min bloglovin, gissar att den är överbelastad efter att loggat in på datorn först nu!.. Wait for it- 76 inlägg att läsa, bättre än jag trodde :D Vilken nörd jag är... ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0