A wind of change

Idag så skulle jag ju rida för Lotte och bestämde mig för att ta nova-bettet då jag kan göra ledande tygeltag med det.

Red en liten stund och visade hur hon var och sedan ville Lotte sitta upp och känna!
Sånt tycker jag är jättebra när tränare vill göra- de kan ge en så mycket bättre hjälp när de vet hur hästen fungerar!

Hon testade lite hur hon reagerade och red mycket för vikthjälperna och försökte få henne att ställa igenom sig ordentligt då det är just det man inte kan göra med hackamore..

Så imorgon vill hon jag ska testa ett rakt vanligt bett (red på nova) då hon inte accepterade bettet på det sätt hon ska. Lotte red henne även barbacka och med en dressyrsadel ( Alto ifall någon skulle vara nyfiken) och direkt blev Nakita mycket mer avslappnad.

FYRA VECKOR ATT ÄNDRA EN PONNY- HERE WE GO!


Varför finns ingen som Lotte hemma?
Känns iaf skönt att jag har så pass mycket möjlighet till hjälp under dessa veckor!

Vi kör på träning imorgon igen och då blir det antingen Alton eller barbacka.

Lotte konstaterade att hon är väldigt känslig i ryggpartiet och gärna släpper den- delvis för att hon antagligen gått med en dålig sadel tidigare och därför inte är så stark i ryggen. Men nu ska det bli ändring på detta! :)

Kommentarer
Postat av: Matilda

Håller med saknar Lotte! Även fast man var helt slut efter hennes dressyr pass ;)

2012-03-22 @ 13:58:42
URL: http://absouttilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0