Ett steg framåt

Idag har jag varit jätteseg, känner att en sovmorgon hade varit på sin plats nu.. Inne på 3e praktikveckan nu, 2 kvar!

Jag har även gjort iordning hästar, gått en promenad med ungponnyn Manne!


Sedan fick jag lite hjälp med Nakita och fortsatte där vi slutade med att jobba med att få henne att följa mig ordentligt och jobba lågt och avspänt på långa tyglar.

Övade övergångar mellan skritt och trav där hon hela tiden skulle hålla huvudet lågt under igångsättningen och ibland gick det väldigt bra!

Kan säga att det är ännu svårare att sitta kvar i traven eftersom man absolut inte kan fuska och hålla balansen i hästens mun ;)

Vi är absolut på väg nu! :)

Kommentarer
Postat av: Marina

Fin blogg :)

2012-03-28 @ 14:41:51
URL: http://sweetmesweet.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0