Trelleborg

eller Trellebög som jag och Rebecka säger ;)
Vi fick åka in dit idag då Rebecka åker hemåt imorgon och så fick vi fika och gå runt i gallerian! Jag styrde direkt mot Gina Tricot och inhandlade 2 linnen! Även utökat min lånekortssamling så numera har jag även ett för Trelleborg! Helt otroligt att jag har 4 st olika?

Idag så putsade vi utrustning och gjorde allt "bakgrundsgörat"- alltså ta in, rykta, göra iordning. Hästen rids. Ta in, ta av utrustning, släpp ut, hämta nästa häst. Så rullade det på!


Men sedan så blev det dags för dressyrlektion och jag har ridit mycket barbacka på sistone då hon varit väldigt, väldigt spänd i manken( gamla spänningar efter antingen vår sadel som inte passade eller den innan) men idag så red jag i dressyrsadlen och spänningarna är nästan helt borta! Något positivt iaf!



Jag började att rida men trots att vi jobbat mycket med att den låga avpända formen går hon upp så fort man tar ett stöd i tyglen. Det gillar vi inte så Lotte hoppade upp och jobbade henne ordentligt-både med och utan inspänningar. Hon sa att hon brukar kunna "lossa" de flesta hästar( believe me I've seen it..) men Nakita är en "hård nöt att knäcka" för att säga det på hennes sätt.

Då skickades jag upp igen och det gick bättre än i början av passet, men vi bestämde ändå att testa med graman och då gick det helt okej!


MEN! The breakthrough var när Lotte sa "nä nu skiter vi i de här" och knäppte loss remmen runt mulen- helt plötsligt jobbade hon genom hela, hela kroppen med schvung och rygg och avslappnat! Så Lotte vill att hästtandläkeren (som ändå svänger förbi imorgon eller på fredag) ska ta en extra titt i munnen eftersom det är just med stödet i munnen vi har som prio 1 just nu!



BILDER FINNS, dock på Lottes kamera så de kommer nog upp imorgon! ;)

Kommentarer
Postat av: Clara

Hoppas du haft en underbar dag!

2012-03-29 @ 17:06:10
URL: http://topelite.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0