En har iallafall jobbat..

Tittat lite på när de med hoppdugliga hästar tränat på stora tävlingsbanan! Synd att man inte hade kameran med bara..

Sedan blev det en tur på Mayan och shit vad stel hon var idag.. Tur att jag hade satt på halsförlängaren för jag behövde lite extra hjälp!

Började med att rida fram på terrängbanan och sedan red jag till paddocken och gjorde massor av sidförflyttningar för att få igång bakbenen och även ryggningar fungerade väldigt bra!
Efter träget arbete på åttvolter där jag vaktade bogen så blev hon riktigt, riktigt fin!
Traven fick bra svikt i sig och hon var eftergiven i nacken, fick dock inte fram henne så mycket som jag hade önskat bara!

Travade av på lång tygel i låg form så då fick jag verkligen kvitto på att hon jobbat rätt :)


Slutresultatet blev bra och både jag och Mayan har gjort en bra insats!

Kommentarer
Postat av: Henny - blogg om livet med hästar på nybyggd gård!

SV: Ja, det kan jag verkligen förstå! :D

2012-05-19 @ 21:16:34
URL: http://hennyvinlof.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0