Kör. ALDRIG. Traktor.

Idag, mina vänner, har jag riskerat livet som aldrig förr.

Vi skulle köra upp för MVG i traktorkörning och jag testade banan som man skulle backa sig igenom på 5 minuter. Inget för mig ( förutom slalomen där jag körde som en idiot ;) )

Det slutade med att vi (jag & Ronja i samma traktor och Jeanette i egen) med en lärare skulle köra iväg till stenbrottet. För det första: Vår traktor hade ingen j*vla stötdämpning överhuvudtaget. Vi hade släp på. Det gick fort som jag vet inte vad. Ratten vred sig lite som den själv ville.

Jag och Ronja DOG nästan. Vid varje liten håla i vägen studsade vi upp i taket och eftersom vi hade släp så dubblades det= svårt att styra när man är i luften.
Ett tag övervägde jag att filma eländet, men kom fram till att jag aldrig skulle lyckas filma och sitta kvar i traktorn samtidigt.

MEN! Den värsta skräckupplevelsen kom när Jeanettes traktor fick kärringstopp i en backe. Och den började rulla bak mot oss! Som inte hade en aning om var backen fanns. Vi skrek, bankade på vindrutan och skrek åt henne att stanna och skrek lite till i panik. Till slut hittade vi backen och lyckades ta oss nedför den svängande backen MED släp.

Tack Ronja för att du räddade mitt liv typ.
Tack Jeanette för att du skrämde livet ur oss.
Tack läraren som inte märkte någinting och väntade längre fram.

TACK

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0