Skolmästerskapet!

Red Nemo. Hade 20 minuter att rida innan jag skulle rida dressyrprogrammet. Jag hade aldrig ridit hästen innan. Det var bäddat för en katastrof- vilket det även blev.

Hästen gick inte svänga, sprang ut över dressyrstaketet(??) och var allmänt jobbig och olydig. Det protokollet planerar jag att bränna...

Hoppning:

Framhoppningen gick dåligt då hästen inte lyfte på sina små ben! Fick rejsa igång han ordentligt och sedan gick det bättre. På banan gick det bättre, är faktiskt nöjd med ritten. Enligt mig red jag bra och vi höll ett helt okej tempo! :) Felfritt blev det!

Terräng:

Hann inte hoppa fram eller något och hästen höll på att slänga av mig på framridningen...
Vid startfållan stod han och hoppa på stället, det kändes allt annat än bra med den hästen.
MEN! Det gick bra, han flöt på och hoppade bra. Svängarna var ett återkommande problem bara hehe..

Kom in levande i mål på 2,06 min och idealtiden var 2 min så vi fick inga straff! (Y)


En erfarenhet rikare-
Att inte rida skolmästerskap på en häst du aldrig ens suttit på innan är något jag kommer ta med mig i livet (Y)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0