Flyinge Grand Prix!!

Idag hade jag en av de bästa skoldagarna någonsin. Första lektionen var en bra film- Dead man walking (då vårt tema ska handla om dödsstraff, abort och liknade svåra frågor).
 
Sedan rullade bussar fulla med Plönningeelever iväg redan klockan 12 för att lyssna på vad det finns för utbildningar, bli guidade runt (IGEN!!.. Fast kommer nog ändå lära mig stället för den delen... Skyller på mörkret!) och sedan till huvudsaken för vår lilla resa- Volksvagen Grand Prix med 200 000 till vinnaren och 100 000 till tvåan! Inte så illa, inte illa alls faktiskt ;)
 
Var över förväntan då jag är en person som tycker det är roligare att hoppa själv än att titta på andra, men var så himla bra stämning och toppen av de svenska ryttarna var där!
 
Jag såg Rolf Göran Bengtsson, Peder Fredricsson, Jens Fredricsson, Lisen Bratt Fredricsson, Angelica Gustafsson... YOU NAME IT! Riktigt grym stämning varje gång Roffe skulle in på banan, måste nästan vara läskigt med ett sådant publikstöd ju....
 
Hittade även en ny favorithäst som jag tänker stalka via internet- perfect! ;)
Det var nämligen en riktigt häftig skimmelskäck som startade och den var på pricken lik en liten ponny = Alexandra kär. Att den sedan kunde hoppa, och det med stil, och jag var helt såld.
 
SKÅDA SNYGGINGEN CORNET 39 efter fina Cornet Obolensky, en av mina favoriter! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0