Ovanor är svåra att bryta...

Idag var det extra ridning för elever utan egen häst och först skulle jag fått Karill (mycket, mycket stel...) men då kom två till som inte ridit så mycket och då fick jag och Ida två andra- Dido och Dirigent!
 
Jag fick Dido, som tar en stund på sig att värma upp. Det blev mycket fokus sitsen och i min del handställningen, handställningen och handställningen. Jag rider med för bred hand och fick kämpa ordentligt med det, men Maud tyckte iaf at jag lyssnade bra och hade en bra grundposition :)
 
 
När jag väl fick till hande och fick henne mer balanserad så blev hon faktiskt riktigt fin i slutet!
 
Dock blev det inga avancerade övningar eftersom vi hade med två oerfarna :P
 
Men helt klart en nyttig lektion med aha-upplevelser! Kul med bra tränare för en gångs skull!

Hela denna veckan har vi fått bra tränare och hoppat 2 av 2 gånger- skitkul :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0