Galen uteritt

Då vädret var underbart snodde jag och Sofie varsin skolhäst- Chitroon och Tango- och begav oss ut i skogen. Jag har inte ridit ut på vetintehurlänge så kändes inte helt 100 att galoppera runt i skogen på en häst man inte känner, och hjälpte inte när Sofie själv var taggad och ökade på sin häst. Kan tillägga att Chitroon, som jag red, är galoppör. Haha... Hjälp.

Slutade i varje fall riktigt bra! Red en kort, rund och kontrollerad galopp och fick även fram hans fina trav! När han slappnar av är han skitgo att rida. Helnöjd, även om det var en skräckblandad upplevelse. 
 
Nu är jag hemma igen och hann tyvärr inte rida Bejing som jag tänkt, eller snarare, jag var helt slut av arbete, frisk luft och uteritten haha! Får bli när jag är tillbaka i skolan istället :)

Bilder från uteritten kommer förhoppningsvis imorgon, de är inte på min mobil nämligen. Ni får nöja er med en ögonbild på Chitroon!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0