Älskar att hitta nya knappar!

Då har jag hunnit med att ha en dressyrlektion för Ida & Zanta!
 
Vi fokuserade på takt, balans, ställning och aktion i bakbenen. Till en början var inte Zanta med alls när det gällde ställningen så jag hoppade upp lite kvickt, satte igång bakbenen ordentligt i alla gångarter och jobbade igenom förståelsen för den sidförande skänkeln och förklarade vad jag gav för hjälper samtidigt!

Därefter bytte vi tillbaka igen och jobbade samma saker med Ida på ryggen och testade olika sätt att tänka för att nå rätt resultat i både sits och hjälpgivning! Blev en jätte, jättestor skillnad och i slutet av passet var vi båda himla nöjda med alla nya knappar som hittats. :)
 
Jag tipsade henne om att tänka att armbågarna vilade på höftbenen och då lossnade mycket och sedan spikade hon hjälpgivningen med "tryck" i stigbyglen på en enda lektion. Tog hur lång tid som helst för mig att få ihop det med min dåliga kroppskontroll ju...

Bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0