Det ska vara såhär harmoniskt

Dagens höjdpunkt var helt klart dressyrpasset på Captain. Jag var helt otaggad på att gå ut i stallet igen då vi vanligtvis gör allt med hästarna på förmiddagen och de senaste uteritterna har han varit lite bäng i huvudet, så det gjorde ju inte mig mer taggad precis.

Det visade sig att ett ordentligt dressyrpass med massa lösgörande övningar var precis vad detta spända fullblod behövde. Jäklar vad fin han blev!
 
Gjorde massor av galoppjobb då han behövde få ur sig lite energi och kortade, länge, samlade, ställde, flyttade... Efter en liten uppvärmning var han med på precis alla noter och var som smör runt skänklarna, bara följde mig så himla fint att jag blev så glad att de har han här på gården.
 
Han och Blossom, riktiga stjärnor är dem! De är jättebra för min ridning och jag känner verkligen när jag gör rätt och blir tillrättavisad av hästen om jag gör fel, riktiga läromästare!
 
I övrigt har jag hängt med när flickan hopptränade Belle med lite terrängliknande hinder, lite avbrott från rutinerna så det var kul! :)

Kommentarer
Postat av: Caroline Bågfeldt

Sv: JAAAA, spoila gärna lite till! Är för lat för att läsa böcker.. hehe.

Men asso som jag fattade det är det inte säkert att det ska komma en till film då tittarsiffrorna på den första var så dåliga :(

2013-12-09 @ 07:00:22
URL: http://carolinebagfeldt.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0