Pigga hästar, minst sagt

En dålig sak med Wales är att de har asfalt exakt överallt! Jag menar, kommer man ut på landet i Sverige möts man ganska snart av grusvägar som visserligen kan bli irriterande gropiga men är himla bra att rida på!

Här spelar det ingen roll om man bor inne i centrum eller mitt ute i ingenstans och jag har ännu inte sett en grusväg...

Det dåliga med detta är att när man rider ut, alltså varje dag, så kan man bara skritta och trava. Lite segt, men vill man galoppera måste man lasta och åka iväg till en "galoppbana", rida en runda på 3 timmar för att komma till skogen eller ha tur nog att mötas av ett fält där någon glömt stänga grinden. I Wales tolkas nämligen det som "VARSÅGOD OCH GALOPPERA PÅ MITT FÄLT, JAG BJUDER!" och det är precis vad vi har haft turen för de sista två dagarna!
 
Igår tog jag en galopp där med Bell, den prickiga ponnyn och jäklar vad hon blev stark! Kontrollerbar, men stark då hon blev så taggad! Captain fick vi betsla upp då han drog på lite väl igår och när jag red han idag tappade jag bara kontrollen under några få galoppsprång, annars var han välbalanserad och väldigt på't! ;)

Bell & Captain!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0