A last farewell

Sista kvällen innan studenten skulle jag hängt med till stranden och svängde då först förbi Jeanette och Julia i Harplinge och fastnade där under en filt i trädgården medan vi grillade marsmallows.
 
På  vägen hem var jag tvungen att säga hejdå till Beijng, jag ville inte åka utan att fått säga hejdå på riktigt till min fina prinsessa. Fick dock lite konkurrens i hagen då Dido och Diwa var väldigt uppmärksamhetssökande och jagade bort de andra hästarna från mig...

Tillslut fick jag gosa ordentligt med flickan och det slutade med att jag hade en nästintill sovande häst i mina armar som fick oändligt många pussar och kramar medan jag hela tiden upprepade "bara en puss till, sedan går jag". Fy fan, det var inte lätt att tillsut släppa taget, klappa om henne en sista gång (för tionde gången), vända på klacken och faktiskt gå. Fick många blickar från hästarna i hagen bredvid för att jag gick och hulkade förbi dem mitt i natten, och jag är inte lätt att få att gråta ska jag säga.
 
Denna hästen kommer jag sakna i vad som nu känns hela mitt liv. Och det tragiska är att hon inte ens är min och jag ändå känner såhär. Hjärtat brister, enda gången jag var nära att gråta under vår studentmiddag var när Beijng och jag kom upp på denna bilden och denna mäktiga låten spelades: "Leave this world behind".
 
 



 
Denna låten är för min del den mest perfekta låten som beskriver studenten. Nu lämnar jag  Plönningetiden och allt som ingår bakom mig, det är läskigt som fan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Rebecca L

Sjukt fin häst, ni ser så grymma ut tillsammans, varför ska du lämna henne?

Kram! :)

Svar: Jag gick på Plönninges ridgymnasium och har vidareutvecklat henne sedan i november då hon var lite mer i luften än på marken då haha.. Nu tog jag studenten och har ingen möjlighet att köpa henne. Det svider i hjärtat då hon kändes som ens andra hälft.. :/
Alexandra

2013-06-10 @ 23:04:23
URL: http://rebeccalexander.blo.gg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0