Visa ord

Några väl valda meningar av Johanna som beskriver studenten himla bra.
 
"Idag står jag här, på min studentdag och kliar mig i huvudet. Vart tog tiden vägen? Vad hände med oss alla? Någonting hände under dessa 3 år, någonting som bara skedde utan att vi la märke till det. När växte vi egentligen upp, när blev vi de vuxna människorna vi är nu när vi går ut ur skolan. När vi klev in var vi osäkra tonåringar. Nu kliver vi ut som ansvarstagande vuxna människor och ska börja våra liv, börja våra liv på riktigt."

Det känns ännu mer speciellt då jag faktiskt började på en internatskola där jag inte kände en enda person innan. Det var ett stort steg att ta och även om det var nervöst till en början släppte det fort och jag ångar inte mitt val. Flera hemifrån har frågat om jag inte ångar att jag inte stannade hemma och gick gymnasiet här och även om man inte alltid varit helt nöjd med sin skola kan jag säga att skulle jag få chansen att välja igen skulle jag välja samma sak. 
 
Så mycket folk man har träffat, skrattat med och upplevt saker med. Vi har varit i Serbien, sett Active stables, varit på Flyinge oräkneligt antal gånger, Jägerso, Liseberg ... Det har varit en häftig upplevelse och nu har man faktiskt en vänskapskrets som täcker en stor del av Sverige, från södra Skåne upp till Dalarna, inte illa!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

bästa klassen

Svar: Lätt, utan tvekan!
Alexandra

2013-06-13 @ 18:00:27
URL: http://andreassonmatilda.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0