Lugn tisdag

Uppstarten på min skolvecka var precis lagom- en halvdag i stallet!
 
Red både Diggilo och Bejing med olika resultat.
 
Diggilo kom jag faktiskt åt idag, perfekta träningen för oss! Hela passet gick ut på olika övningar för att få koll på yttersidan (rida innanför fyrkantsspåret) och många längningar och samlingar. Lyckades faktiskt sitta relativt avslappnat i nersutten trav, framsteg för mig då han har så himla stort steg!
 
 
Bejing hade vilat en vecka pga tandläkarbesök och jag förväntade mig en taggad häst och fick motsatsen. Hon har troligen spenderat hela veckan vid höhäcken för hon var seg, trött och svettig av bara ett litet lätt ridpass med unghästarna. "Någon" hade behövt några rundor på galoppbanan för att få bort tunnan till mage ;)
 
Resten av dagen spenderades i gymmet och med att kolla på tv-serier. Hur skönt som helst. Hade världens sötsug så fick slänga ihop cornflakes kakor, lite gött på kvällskvisten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0