Inte lätt att vara skev

Då jag har fel på min ryggrad går jag regelbundet till kiropraktor, men det påverkar ridningen ändå. Jag sätter mig gärna mer på ena sidan av sadeln, viker mig i midjan osv... Det är ännu svårare om ingen säger åt en när man gör sådana fel.

Idag red jag Beijng efter skolan och koncentrerade mig just väldigt mycket på att inte vika mig eller liknande och det gav verkligen resultat. Allt blev enklare och det blev mycket lättare att rida för vikthjälperna (annars blir det en  tvärtom-effekt och hästen flyter istället ut åt andra hållet för mig). Väldigt nöjd och detta är anledningen till att jag alltid har ridit bäst barbacka- sitter jag snett då ramlar jag av. Självbevarelsedrift är bra ibland ;)

Beijng var väldigt spänd och blåste upp sig till en början då en häst lämnade ridhuset och hon blev själv. Hon är ju mest van vid att rida i grupp och speciellt att inte bli lämnad kvar haha :) Detta gav dock lite extra energi att ta av så på det stora hela fick vi till det riktigt bra! Mycket nedsutten trav, serpentiner, ställa igenom ordentligt och få henne mjuk och följsam runt skänkeln. Blev en del galoppjobb också och satte henne ordentligt på rumpan, vilket hon tyckte var lite jobbigt och försökte sakta av några gånger. :)


Då det var väldigt kvavt idag och vi jobbade på ordentligt blev hon dyblöt så jag bestämde mig för att slå två flugor i en smäll- spänna upp sadelgjorden några hål och leda av henne för hand en runda. Märks väldigt tydligt att hon inte lämnar "skolområdet" så ofta, speciellt inte ensam. Fanns mycket att titta på men vi lyckades ta oss förbi råmande kossor, tuppar som gal, skällande hundar, andra hästar och maskiner utan större problem. Så blev även lite socialträning för henne, lika bra det för det behövs! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0