Upp och ner hela tiden

Har börjat ändra en del i min ridning och då blir det ofta så att allt känns fel och konstigt. Jag har ridit med en väldigt lätt hand och superlätt kontakt och nu ska jag öka den kontakten för att få ihop hästen bättre. Känns ovant, men det behövs ändras.

Det märks på Beijng att jag ändrat ridningen då hon inte blir lika avslappnad, men det är en fas som går över. Idag kändes iaf ridpasset skit, var nog första gången på henne och det var inte kul alls.

Andra passet red jag Fänrik (första gången jag satt på honom), som är en av de äldre hästarna, allmänt känd som lite "tråkig" och stel. Då jag inte är så flexibel när jag måste byta häst hela tiden så gick största delen av passet till känna mig för och sedan koncentrerade mig mest på sitsen. 
I slutet blev jag lite trött över att inte få till det, sa till ordentligt och plötsligt föll det på plats. Han blev riktigt trevlig, nacken kom upp på honom och man fick lite framför sig. Tänka sig att hästen jag trodde skulle vara jobbigast fick bli humör-lyftaren idag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0