Så jäkla bra, så jäkla lätt



Fy fan vad jag var grym idag. Och sämst, men det ignorerar vi just nu.
Till den bra delen: red mammans häst Blossom och jäklar vad fin hon var! Som att skära i smör, jag satt och flinade hela passet! Det ska vara så här himla lätt ju.
 
Det bästa med det hela är att om man inte gör rätt på henne så gör inte hon rätt heller. Har fått höra skräckberättelser där hon med de flesta Au Pairer skenat varv på varv i paddocken och spänner man sig i galoppen så bockar hon av en. Därför är jag så jäkla stolt, för jag måste ju helt klart gjort något rätt ju!
 
Dessutom var jag jäkligt effektiv under ridpasset och gjorde övergångar i massor, tempoväxlningar avlöste varandra och ändrade väg hela tiden. Jag brukar ha så  lätt att hamna i det dåliga där man bara harvar runt på volten men inte idag inte!
 
Jag var så boostad på hur bra det gick med Blossom att jag gav mig på stora Doc också och jag vägrade låta mig själv ge upp, försökte vara bestämd och hela tiden ha han framme för skänkeln.
 
Jäklar vad jag har svårt för hästar som han som är enorma och dessutom lata. Det är det svåraste jag vet då jag föredrar små hästar med egen motor, gärna lite explosiva haha.. Både jag och Doc var jäkligt svettiga efteråt och stundtals fick jag till det. När jag kan rida han som Ann-C vill jag nog påstå att då kan jag rida det mesta.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0