Ledigt imorgon

 Förra gången jag och Fruzsi var i Cardiff!

 
Jag och Ann-C har roddat runt hela stallet idag, ridit ut med den jobbigaste handhästen (det blev min uppgift.. Att jag muttrade att jag hatar att rida med två hästar hjälpte inte haha!), städat toaletter, strykit skoluniformer och försökt få i ordning pojken inför ett Halloween-party, innan vi insåg att hästarna även idag måste tas in, få mat och rengöra boxarna igen.. ;)
 
En dag som denna är jag väldigt glad att ha ett par extra Au Pair händer till hjälp. Vågar knappt tänka på hur det kommer bli när hon åker,  nu när hästarna står inne och det är helg = hunting för föräldrarna..
 
Det är något knasigt med denna veckan när alla hästarna från farmen flyttats hit, fåren flyttas hit, förberedelser inför vintern på riktigt och alla rutiner jag nyss lärt mig slits undan. Man känner stressen i luften och sjukhusbeskeden har väl inte gjort det lättare då föräldrarna måste vara iväg mycket pga det.
 
När allt är förberett och jag kan koncentrera mig på att komma in i de nya rutinerna ska det nog bli lättare, har knappt hunnit med något vanligt "husarbete" då det varit så mycket med hästarna och därför välkomnades jag och Ann-C av ett BERG av ren tvätt att sortera och stryka. Bara att köra på!
 
Imorgon är det som sagt min första lediga dag denna veckan, så himla, himla skönt. Jag ska åka tåg till Cardiff med Ann-C och flickan och det ska bli uppfriskande att lämna landet för huvudstaden för ett tag, tycker verkligen inte om när man har svårt att ta sig till större städer!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0