Slappedag och problemlösning av sitsen

Har det underbart. Har äntligen hittat en bra streaminglänk för The Mortal Instruments: Stad av Skuggor och har njutit av den ännu en gång. Har ätit lyxig frukost med frukt, müsli och kokosmjölk (vilket var väldigt mycket godare än jag trodde. Blandning mellan yogurt och mjölk känns det som och dessutom är den fettfri, inte för att jag bryr mig om det men någon annan kanske gör det).
 
Jag har hunnit sätta mig på älskade Polyvore och lekt ihop en ny outfit och dessutom läst mer i Equipage och idag hittade jag ännu ett bra repotage i samma tidning (chockad!) om olika svårigheter i ens sits och hur man löser det med olika övningar. Jag testade några alldeless nyss och det känns redan bättre! 
 
Har ni kanske ett ben ni drar uppåt och framåt lite mer än det andra? Då kan ni har ett roterat bäcken (detta har jag själv och har vetat om länge, bara inte fått reda hur jag ska reda ut problemet) och ni upplever då att trycket  i stigbyglen minskar på ena sidan och för att hålla balansen tippar man omedvetet överkroppen åt det hållet. Här ser ni tydligt hur jag har mer tryck i min högra stigbygel och att hälen även är mer nertrampad på den sidan.
 
Detta brukar leda att jag får väldigt ont i min högra fot om jag står upp länge och lägger all den vikten där. Fy fan när vi hade galopp på Plönninge säger jag bara, inte bara musklerna som värkte utan även känslan av att man blir huggd i högerfoten.
 


Nu har jag lite övningar som kan hjälpa mig och dessutom kan även ni få hjälp om ni sitter snett (mitt problem), har ojämna händer, lägger omkull händerna, stolsits, hamnar på tå, överdriven vridning utåt med tårna osv. Blir för långt om jag skriver om allt här, så har ni problem med er sits säger jag samma sak som igår: Köp tidningen och hjälp er själva att bli bättre ryttare! :)
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Lisa Fager

svar: Åh tack så mycket! Ja visst är det sjukt hur olika vi kan behandla djur.. jag vill se en ändring!

Svar: Verkligen, det är på tiden!
Alexandra

2013-10-11 @ 19:03:26
URL: http://lisafager.horseworld.se
Postat av: Gunilla

Finns på Ica Kvantum, köpte den precis :)

Svar: Bra gjort! :D
Alexandra

2013-10-11 @ 19:14:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0