En "krya på mig" dag

Fick be om akut ledigt över dagen då jag igår kväll låg dubbelvikt över toaletten samt hade huvudvärk och yrsel... Tror att jag fått en lätt hjärnskakning då jag blev knockad rejält i huvudet av en av de största hästarna i stallet. 

Nu kommer jag glida ut på ett sidospår MEN DETTA ÄR EXAKT VARFÖR jag inte tycker om stora hästar. De är ofta omedvetna om sin kropp, valpiga och vill vara nära inpå och trampar då gärna på tår, de är av någon anledning extra spooky (kanske för att de har längre till marken?) och allmänt irriterande. När de ställer sig och stegrar på väg från hagen är man inte heller så tuff. Nej, hellre en överväxt ponny för min del och MAX (!!) 163 cm över havet, inte mer. Har aldrig kommit överrens med stora hästar, men de kanske känner av mina fördommar och beter sig efter det bara för att jävlas?

I vilket fall, huvudvärken satt i idag och var lite yr i morse men nu känner jag mig kry igen! Tog en promenad till lösdriften på eftermiddagen och hälsade på hingsten, unghästen som är favoriten och några ston. Nu börjar det dessutom närma sig fölningstider, wiho! :D
 
För att förklara nedersta bilden: Kunde inte bli av med unghästen och vart jag än gick i hagen följde hon efter som en hund, eller snarare bättre än en hund. Själv har jag aldrig lyckats dressera hundar att gå fot när de är lösa haha!

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Vilka sötnosar. Fin blogg! :)

Svar: Ja, de är såå söta! Tack så mycket! :)
Alexandra

2014-04-08 @ 18:34:24
URL: http://www.emmelieberg.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0