Otillräcklig

 

Saknat mig? Inte det, nehä... Oälskad var det här ja.
 
I vilket fall så har det varit full rulle här nu när jag är tillbaka i vardagen igen och det har dragit över det senaste dagarna vilket har lett till flera inställda Skype-dater :(
 
Idag berodde övertiden på att jag duschade och shamponerade 3 hästar på kvällskvisten då de ska iväg på en kombinationstävling imorgon! 

Något jag blir frustrerad över: Att känna sig otillräcklig.
Blir lite smått frustrerad av att försöka underhålla pojken samtidigt som jag ska pussla ihop det med städning och hästsysslor.
 
Hade pojken faktiskt tyckt om att pyssla med sin ponny kunde jag ju sagt åt han att borsta på henne medans jag jobbat men så är ju inte fallet! Här är det mer "Meeen näääj, jag vill inte rida..." Har t.o.m hänt att han städat bilen istället för en uteritt. Jag hade lätt tagit en uteritt istället för städning, men vi är ju alla olika som sagt... ;)

Grundproblemet är att inte finns tillräckligt med tid, eller så behöver man en till person för just nu gör man två olika jobb! När Ann-C var här var det helt okomplicerat och allt kändes lätt att hinna med.
De gamla Au Pairernas lösning på tidsproblemet har varit att skita i ungarna och göra "jobbet", men jag är ju här för ungarnas skull egentligen så det känns ju också fel. Så vet ni vart jag kan klona mig får ni gärna hojta till!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0