Självdisciplin, vem då? JAG?

Asså, hur dålig har jag inte blivit på att ta tag i min träning?
 
Jag älskar att träna på crosstrainer (så länge de står framför en TV ;) ) men hatar att stå och svettas så andra kan se. Idag hade jag värsta bra tillfället att träna ostört då familjen gick ut på middag för alla som trillat av under Hunting-säsongen (vilket båda barnen gjort och ja, man kan ju inte skicka dit dom ensamma) och huset var BARA MITT.
 
Vad jag borde gjort: Kommit in från stallet, slängt på mig träningskläder, låtit svetten lacka, tappat upp ett bad och ätit middag medan jag kollade på film.
 
Vad jag gjorde: Satte mig och läste fotomagazin när jag kom in från stallet (MAN SKA ALDRIG SÄTTA SIG NER FÖR DÅ LYFTER MAN JU INTE GÄRNA PÅ BAKEN IGEN. Det är välbeprövad fakta.), fastnade på Wattpadd, insåg att jag var hungrig så ordnade mat och då ingen var hemma så gick detta talesättet i kraft : När katten är borta dansar råttorna (i detta fall råttan aka jag) på bordet. Jag letade fram alla fina gömmor och drack Cola, hittade lite choklad (JACKPOOOTTT!) insåg att jag borde duscha och nu ska jag sätta på en film.
 
Så mycket för självdisciplin och ett hälsosamt liv. Får försöka på nytt imorgon. ;)

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0