Bristol i regn


Jag och Ann-C bestämde oss för att utforska Bristol i England men glömde bort att kolla hur vädret skulle vara. "Det spelar ju ingen roll" resonerar vi. Jo, tjena.

Vi möttes av ösregn och min bild av Bistol kan nog sammanfattas till ett paraply som slängdes runt av vinden och Ann-C's skor som jag så troget följde efter.

Vi åt på den lyxigaste restaurangen jag varit på där jag inte ens fick fylla på mitt glas själv utan då kom servitörer med jämna mellanrum och fyllde på. Kändes konstigt!


Sedan såg vi en katedral där det mest fascinerande enligt mig var att jag hörde en sångröst på håll och var stensäker på att det var en 40 årig kvinna. Går sedan förbi övningssalen och där står en elvaårig pojke och sjunger hur maffiga låtar som helst. S å g r y m . Tappade hakan i golvet när jag insåg det!

En annan imponerade sak var att vi var vilse och kunde inte hitta tågstationen. Då går en stressad man förbi oss med en rullväska, jag och Ann-C utbyter snabbt blickar innan vi säger "Follow that man!". 30 minuter senare har han omedvetet guidat oss hela vägen till tågstationen. Är man människokännare så är man ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0