Hereford: Typsik brittisk stad



Okej, jag är inte personen som uppskattar arkitektur men, mina vänner, denna katedral var något alldeless extra. Den är inte sådär mörk och dyster som kyrkor ibland kan vara, istället var det fönster i alla riktningar, färgade fönster (jag älskar färger och mönster så där blev det ett stort plus i kanten!!) högt i tak och dessutom var hela taket fyllt med vackra mönster. Finaste byggnad jag varit i, lätt!

Hereford var himla mysigt att shoppa i då man gick runt på smågator med gamla, fina hus som råkade vara affärer. Lite skillnad mot Cardiff som bara är ett stort shoppingcenter. ALLT finns verkligen där, men det är ingen mysfaktor över huvudtaget. Så jag kan nog säga att jag hittat en favoritstad, då där fanns allt från Primark, Starbucks, Watherstones och så vidare i all oändlighet...


Dagens shopping: Nödvändiga saker man behöver men inte vill lägga pengar på (aka Shampoo ect), nagelfil (Jag hör ert jubel!!), en jordgubbsdoftade handsprit i miniformat att ha i handväskan, leggings, halsband och örhängen. 9 par örhängen för 20 svenska kronor. ÄLSKAR PRIMARK, ska skriva en kärleksförklaring till butiken på Alla Hjärtans Dag hade jag tänkt.
 
Sedan blev det lite presenter på Watherstones men det behöver ju inte ni se ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0