Känslan när man inser "Det där är ju jag"

Åkte igår kväll med värdmamman och flickan på en Clinic i klassisk dressyr och det var sååå värt att frysa för detta!
 
Killen som föreläste hade tränats av en av de stora ryttarna på Spanska ridskolan och ledordet var avslappning.
 
Det som gjorde Clinic värd att se var att andra ryttaren som skulle vara "testkanin" hade exakt samma problem som jag: Helt okej sits men alldeless för spänd/inte tillräckligt följsam vilket hindrade hästen från att slappna av och gå framåt ordentligt. Detta kan alltså vara en av förklaringarna till att jag har problem med "lata" hästar eftersom mina spänningar skapar blockeringar i energiflödet mellan häst och ryttare och helt enkelt säger åt hästen att chilla när det egentligen är det sista man vill att den ska göra!!
 
Slänger ihop några visdomar från Clinicen, de kommer upp ikväll!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0