Smekmånaden är över

Jag pratar inte om familjen, eller jobbet i sig. Det jag menar är min engelska!
 
I början fick jag beröm från de flesta man mötte för min utmärkta engelska och jag blev lika glad varje gång!
 
Nu har jag börjat hitta mina svårigheter i språket: uttalet. Sheep och Cheap blir ganska konstigt om man inte betonar rätt och likaså betonar de sina J så knasigt. Det är som Dj. Exempelvis så säger vi i Sverige Julia och Jodhpurs. I England säger man Djulia och Djodhpurs. Något jag får påminna mig själv om tills det sitter i ryggmärgen!

I övrigt är jag galet kär i språk för tillfället.
 
Så himla coolt att man kan kommunicera med folk från totalt olika länder och bakgrunder tack vare engelskan!
Jag ska lätt damma av min gamla tyska också, det här med språk är ju svinkul! Man uppskattar det verkligen inte i skolan, men alla de där oregelbunda verben som man svor över, de behövs faktiskt. Såhär efteråt förstår man varför man var tvungen att nöta in alltihop och man vill bara kunna mer, mer mer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0