Den nya generationen ger hopp



Red ut ensam med pojken härom dagen och då han inte tycker att ridning är speciellt roligt så brukar jag spicea till det med roliga lekar som "Vilket djur tänker jag på" (bara ja/nej frågor), tävla om vem som kan få en precis övergång när man räknar ner från 3 (han ääälskar den haha) och häromdagen kände jag för att upplysa honom om hur världen egentligen är.


Jag förklarade om växthuseffekten, fotosyntes, att bilar släpper ut elaka kemikalier, hur viktigt källsortering är då en gammal yogurtbehållare kan bli en ny, att regnskogen är världens lungor och att när vi hugger ner skog där så påverkar det även oss här i Wales. Pojken var superintresserad och satt hela tiden och sa "Berätta mer, berätta mer!" 

När jag sedan såg hur han genast gick och sorterade sin yogurts plastförpackning när vi kom hem känner man hopp för framtiden, även om han råkade lägga den i fel behållare haha.. Det är väl tanken som räknas eller vad säger ni? ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0