En alltför lugn dag

Gammal bild

Mina två lediga dagar brukar bli en slappedag i sängen då jag inte tar fler steg än de mellan sovrummet och köket.
 
Min andra lediga dag brukar jag däremot försöka hitta på något kul på, bio, shoppingtur med annan Au Pair eller liknande. 

Idag var meningen att jag skulle hänga med en Au Pair men då hon i sista stund var tvungen att jobba fick jag en påtvingad slappedag... Jag spenderade den med att spana in olika jobbalternativ, läsa hästmagazin ute i vårsolen, leka på studsmattan med pojken och ta en ridtur på flickans ponny. Lite mer aktivt än vanligt eftersom jag helt enkelt var rastlös!

Jag hade glömt hur jobbig ponnyn var att rida, så nu håller jag mig nog borta ett tag igen haha..
 
Hon är svinsvår då hon är svag och faller iväg åt alla möjliga håll, bogarna flyger hit och dit, hon måste ridas med extremt mycket benmuskler, ingen hand.. Ja, rätt mycket att hålla koll på för en elva årig ryttare! Inget jag skulle ge mitt barn om jag inte kunnat erbjuda tillridningshjälp. Samt åtminstone en dressyrlektion i veckan. Fast att börja med att rida mer än en gång i veckan i paddocken kan ju vara första steget ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0