Ett ord höjer priset

Som rubriken säger så kan ett litet ord, ett litet märke, höja prislappen från några hundralappar till flera tusen. Det är ju helt galet! Om de har använt samma material och gör liknande produkter är det verkligen namnet "Whitaker" eller Animo som gör att priset rusar iväg.
 
Det stör mig så mycket för jag köper ju något för jag tycker om utseendet och kvalitén. Om detta då råkar vara Animo jag fastnat för blir jag bara uppgiven. Ridbyxor för 1500:-?? NEJ TACK, kommer inte att hända.

Därför har jag letat efter kopior som har just silicon-grepp vid knäna. Detta för att vanliga knäskodda, enligt mig, ger för lite grepp och helskodda ger mig panik då jag hatar att sitta "fast". 

För andra med samma problem: Kika in på Hööks, Börjes och Second Saddle.
De sistnämnda säljer ridbyxor med silicon-grepp för 399:- medan Hööks ligger på 749:-.
Bra mycket billigare än den äkta varan ;)

 
 
 

Kommentarer
Postat av: ylva

tyvärr tycker jag att det inte finns något "mittimellan" tex animo och hööks, då jag tycker att hööks och börjes har för dålig kvalitet att ens köpa... i alla fall för mig som jobbar med hästar och har ridbyxor på mig och sliter ganska mycket många timmmar om dagen. skulle önskat något med kvalitén från de dyrare fast utan ett fancy märke... :P

Svar: Det vore drömmen, men har inte lyckats hitta det tyvärr! Hojta till om du ser något sånt! :)
Alexandra

2014-03-21 @ 08:56:59
URL: http://ponnyflickornas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0