Snabb Presentation

Jag heter då Alexandra  och är 17 år och går mitt andra år på Plönningegymnasiet inriktning Samhäll-Ridsport!

Jag är uppväxt på ridskola, me som liten höll jag även på med dans, friidrott, balett, fotboll, simning- YOU NAME IT!
Väldigt aktiv alltså ;)

Jag fick min första C-ponny när jag skulle börja sjuan och det var en New Forrest vid namn Källstorps Lima!
Lärde mig mycket på henne, hon var väldigt trygg och världens snällaste och bästa läromästare.

Vi tävlade upp till LB hoppning och hann starta en fälttävlan, det var det bästa hon visste :)

Tyvärr drabbades hon av katarakt på båda ögonen och på två veckor blev hon helt blind, vi var tvungna av avliva henne <3

Vi hann njuta av 3 år tillsammans

Du vet att jag alltid kommer älska dig, att ingen kommer ersätta dig och att du för alltid har en stor del av mitt hjärta som ditt eget<3 Älskar dig Källstorps Lima <33    11/6- 2010 <3


Min andra D-ponny blev Fire Flory och hon var... GRYM. Hennes klipp i sprången, hennes kapaciet- helt otroligt!
Jag kommer nog aldrig få sitta på en sådan häst igen.
Hon var en "once in a life time"


Vi hann starta upp till LA hoppning och några fälttävlan, även här var det favoriten!

Olyckligtvis visade det sig att hon var drabbad av både spondylos och kissing spines... Hon hade så ont att hon inte gick att hantera ( hon var irländare och hade haft en tuff uppväxt. Smärta blev ilska) och vi fick ta bort även henne, men det var det enda rätta att göra.

Jag hann bara ha henne ett år, jubileumet firades på en vetrinärklinik.. <3





Jag tog det udda valet att ha ponny sista året och då föll valet på Nakita! Detta D-ponny sto har jag ägt sedan november och vi har inte hunnit tävla någonting än då vi inte ridit ihop oss tillräckligt bra :)

Det är en pigg och känslig madam som är otroligt söt, vilket man får höra av många! ;)

Vi siktar mot att kunna ta oss upp till LA hoppning och starta P80 i fälttävlan.

Har nästan inga bilder, så slänger upp senaste filmen en gång till :)








Hoppas några av er väljer att stanna kvar på min blogg :)


Kommentarer
Postat av: ina -satsande hoppryttare

då kör jag på det då! :)

2012-02-28 @ 15:21:36
URL: http://ponyryttarn.blogg.se/
Postat av: Josefin

Va söt hon är :))

Passar bra till låten ;) hoppas ni har det bra!

2012-02-29 @ 09:02:55
URL: http://josefinzander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0