Everything comes to an end

Igår så åkte min Nakita iväg för att börja sitt nya liv som avelssto!
 
Det känns bra, fina stora hagar, de har lösdrift och håller på att renovera stallet och det kommer bli skitfint :)
 
Men det viktigaste är att de inte har något barn( en vuxen dock) och det känns extra tryggt då hon inte ska ridas och att hon även kommer få bli mamma, när hon älskar föl så mycket!
 
De gillade hennes typ av sportponny och att de fick både bra hoppteknik och steg OCH ett fantastiskt temprament ;)
 
 




Vi hann inte ens ha ett år tillsammans och det är tråkigt att det slutade såhär, men det är det absolut bästa för alla parter. Hade jag haft eget stall hade vi behållt henne, men så är det tyvärr inte.
 
Och jag hade nog tröttnat om jag aldrig hade fått rida min egen häst och aldrig kunna sätta mål att sträva imot, att drömma om.
Jag är en tävlingsmänniska. Jag vill ha planer att följa ;)
 
Dessutom är stallet där vi har henne nu inte alls bra för en häst som inte rids då hagarna inte är tillräckligt bra för att hon ska kunna motionera sig själv och må bra helt enkelt!
 
Så kändes bra att lämna henne på detta fina stället! Hon var kolugn och fann sig direkt!
Numera går hon med en unghingst så blir det något, så blir det något.
Annars testar dom nästa år! :D
 
Äldre bilder med gamla ägaren! :) Vacker ponny!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0