Älska Hästar eller Älska att rida

Denna Karin skrev ett väldigt intressant inlägg, som jag tycker ni går in och läser nu--> Tryck här!
 
När ni väl läst inlägget kan ni fortsätta läsa min synvinkel ;)
 
Denna människa har faktiskt väldigt kloka tankar. Ofta är det så att antingen älskar man att rida och gillar hästar. Man älskar att träna sin häst varje dag, att utvecklas tillsammans med den och att testa sina kunskaper mot andra på tävlingar.
 
Andra älskar hästar, men gillar att rida. Det är ofta de som inte tävlar lika mycket, då de inte ser det viktiga i det. De vill bara spendera tid med sin häst och dela upplevelser tillsammans. 
 
 
När jag läste detta insåg jag en sak. Jag älskar hästar. Jag gillar att rida. Så enkelt är det.
 
Jag skulle ALDRIG kunna jobba med att rida flera hästar per dag, gjort det på praktiker och det var inte min grej. Jag skulle nog inte vilja ha mer än en häst, även om jag haft möjlighet att ha fler.
 
Dagar då jag inte är sugen på att rida kan jag hellre stå och rykta länge, pyssla, öva på knoppar, att linda och massa annat som egentligen tar längre tid än om jag hade ridit. Det har jag inga problem med.
 
Jag är däremot intresserad av allt som har med hästars välmående att göra och skulle gärna jobba med det. Sadelinpassare, bettinpassning, massage, kiropraktik och liknade. Det är mer min grej. Jag vill att de ska ha det så bra som möjligt.
 
Det är nog därför jag känner att även om jag på ett sätt vill ha en egen häst, just för att kunna rida fälttävlan (en drog mina vänner, en drog..) så är jag nog inte redo för det just nu. Kanske kommer jag känna på ett annat sätt när solen tittar fram, jag är otroligt påverkad av väder och vind och på vintern är jag allmänt omotiverad till ALLT.
 
En annan sak som påverkar är att jag vill resa, mycket och länge. Att då köpa en häst- det vore rätt dumt. Det är något jag kanske skaffar när jag är färdigrest och vet vad jag vill med livet.
 
Då finns det tid och är rätt läge att skaffa min drömhäst.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: ♥ Amanda - En satsande tävlingsryttare

Svar: Jajjamen, hon är ifrån Lerum som ligger i Göteborg! Jaha, vad roligt! :D

Svar: Då måste det vara hon! Gud vad kul! Hon var ju världens sötaste den där! :)
Alexandra

2013-01-12 @ 21:06:33
URL: http://ecuality.blogg.se
Postat av: Elin

Åh vilken härlig bild!:D

Svar: Tack! En av mina favoritbilder :D
Alexandra

2013-01-13 @ 08:58:25
URL: http://slowmotionphoto.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0