Ny säsong av Ponnyakuten

Vad ska man säga.
 
Herregud. Man söker in för fjantproblem bara för att Ponnyakuten blivit en sådan statusgrej. 
 
 
Exempelvis:
 
  • En tjej har problem att sitta ner i traven. Det såg inte så illa ut och hon skulle lätt kunna jobba fram resten själv med en vanlig dressyrtränare. Problem solved.
 
  • En tjej envisas med att rida en häst som ganska tydligt inte passar hennes nivå av ridning. Oerfaren ryttare- erfaren häst. Så enkelt var det. Här kändes det faktiskt som att det var kändisskapet som lockade...
 
  • En häst som trilskades, stegrade och snurrade runt vid ridning. Började efter hästen blivit klippt. Tobbe ser direkt att hästen har sporrmärken och hästar börjar stegra först när ryttaren använder sporrarna.        Av med sporrarna och öva bort att inte nöta med skänkeln. Ännu ett problem löst. 
 
Inser folk inte att deras problem inte behöver lösas av just Tobbe Larsson? Om jag kan se lösningar slår jag vad om att deras vardagstränare skulle kunna hjälpa dem, eller bara någon som har mer hästerfarenhet. 
 
Ska jag bli den nya Tobbe Larsson eller? Så kan jag ju starta Ponnyakuten 2.0.
Hade blivit en bestseller- lätt.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Matilda

Ja satsa på det! Jag kan vara programledare och lite assistent ;)

Svar: Hahahha perfa ju! Du kan vara den nya "Anna Habriger"! ;)
Alexandra

2013-01-14 @ 19:38:47
URL: http://matiildaalmquist.blogg.se
Postat av: Evelina

Ponnyakuten spårar bara ut, sen tycker jag inte om Tobbe Larsson heller, så kommer inte titta på det..;)

Svar: Jag ska nog titta, bara så jag kan klaga lite haha! En tradition numera ;)
Alexandra

2013-01-15 @ 09:39:01
URL: http://evvolinaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0