Inte som jag tänkt precis



Hej, jag lever och är oändligt många erfarenheter rikare än för två veckor sedan.
 
Det blev inte som jag tänkt mig då familjen och jag hade väldigt olika syn på barnuppfostran och det slutade i att jag nu är hemma i Sverige. 
 
Kort och gott kan jag säga såhär. Jag har rest själv, flyg, transfers, gått vilse i huvudstaden sent på kvällen och när jag väl hittat någon att fråga om vägen blir svaret "No English"..., träffat så otroligt snälla människor som tog en under sina vingar och även otroligt spontana människor jag kommer minnas resten av livet.

Ön är ett paradis och jag vill tillbaka. Får se om det blir en annan resa dit igen, för jag är kär.

Vad som kommer hända nu vet jag inte men gissningsvis kommer jag kolla igenom utbudet inom Au Pairandet samtidigt som jag söker ett vanligt, tråkigt svenssonjobb som jag antagligen kommer att hata.
Förhoppningsvis får jag snart se Sverige genom en fönster på ett flygplan igen där omgivningarna förvandlas från ens inrutade verklighet till små dockhus och man bara stiger högre och högre.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0