"Vad ska du göra nu då?"

Den frågan har jag fått fler gånger än jag kan räkna. Jag fick den i Wales från vänner och värdfamiljen, jag har fått den från släkten och sedan har man ju också hört denna frågan från sin egna familj samt vänner i Sverige. Säkerligen är det någon här på bloggen som undrar de också.
 
Tyvärr är det så att trots att jag har haft ett sabbatsår så vet jag fortfarande inte vad jag vill göra. Jag har nu ungefär tre-fyra utbilningar jag är nyfiken på inom kommunikation, fred och utveckling och samhällsvetenskap men jag vill vara 110% säker på att jag valt rätt när jag väl sätter mig i skolbänken för ja, det är klart att man kan hoppa av om det blir fel, men då känns det som man skuldsatt sig för en utbildning man aldrig slutförde.
 
Mitt svar ser ut såhär:
 
Jag ska jobba som vaktmästare på olika kyrkogårdar i sommar och sedan söka annat jobb till hösten. Jag drömmer om utlandet och värme. Jag vill, om jag har möjlighet, få en praktikplats i England under våren inom Entreprenörskap. Skulle inget annat gå i lås ska jag kanske söka en ny värdfamilj och åka iväg en kortare period till antingen England (igen) eller Tyskland för att putsa upp min skoltyska. Mycket mer än så vet jag inte om mitt liv just nu.

Hatar att vara såhär velig och kan bara säga "Grattis" till er som vet vad ni vill bli och jobba med resten av ert liv.
Congrats folks!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0