Ridning är enkelt DEL 2

 
  • Think of your head floating up in the sky and your feet dropping to the ground- imagine you're the connecting link between the earth and the sky.

  • När hästen spänner sig, förbereder sig att vara spooky. Iställer för att hugga tag i tyglarna och bli spänd har jag börjat tvinga mig att vara passiv och ta ett djupt andetag, hela vägen ner  magen. Hästen har då också tagit ett djupt andetag, slappnat av istället och på så sätt förhindrade vi spookningen innan det ens hände.
  • "Triangeln" vi balanserar sätet på: Balansera på sittbenen och basen av svanskotan- tänk ditt säte som en trebent barstol.

Detta ovan måste jag säga funkar SÅ MYCKET bättre än det jag själv alltid lärt mig: att man balanserar på en triangel mellan sittbenen och skrevet. Att tänka att man har kontakt med svanskotan i sadeln har gett mig ett mer avslappnat och följsamt säte . Testa och känn magi!

  • Axel, höft & häl: Tänk dom som olika byggklossar som ska placeras i linje med varann!

  • Medvetenhet: Försök att vara medveten om hur du använder din kropp när du rider för att kunna minimera och eliminera dåliga vanor som ex. omkullagda händer. Ökar du din medvetenhet kan du bli som din egna tränare och din ridning kommer verkligen att förbättra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0